Професійно-технічне училище №32
Пятница, 03.04.2020, 20:09
Меню сайту

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Апрель 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Архів записів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 65

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Міні-чат

Корисні посилання
 
 
 
 
 
 

ЯК ГОТУВАТИ ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ

Рекомендації психолога учням

  1. Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.
  2. Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.
  3. Точно й детально записуй, що задано з кожного предмета.
  4. Навчися користуватися словниками й довідниками. З'ясовуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.
  5. Якщо в тебе є комп'ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.
  6. Якщо матеріал, який подавали на уроці, є для тебе складним, повтори матеріал цього ж дня, навіть якщо наступний урок буде лише через кілька днів.
  7. Починаючи виконувати завдання, думай не тільки про те, що треба зробити (тобто про зміст завдання), а й про те, як (за допомогою яких прийомів, засобів) це можна зробити.
  8. У разі потреби звертайся по допомогу до дорослого або до однокласників.
  9. Починаючи виконувати уроки, відкрий щоденник, подивися, чи всі завдання ти записав.
  10. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначи­ти, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.
  11. Прибери зі столу все зайве - те, що може відвертати твою увагу. Приготуй те, що потрібно для виконання першого завдання (підручник, зошити, карти, олівці, словники, довідники тощо). Після того як підготуєшся до першого уроку, прибери все й приготуй те, що потрібно для виконання наступного.
  12. Між уроками роби перерви.
  13. Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.
  14. Перш ніж виконувати письмові завдання, зрозумій і вивчи правила до них.
  15. Читаючи параграф підручника, став собі запитання: про що (або про кого) йдеться в цьому тексті тощо.
  16. Шукай зв'язок кожного нового поняття, явища, про яке ти дізнаєшся, з тим, що ти вже знаєш. Співвіднось нове з уже відомим. Стеж за тим, щоб це були не випадкові, зовнішні зв'язки, а головні зв'язки за змістом.
  17. Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацьовуй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів.
  18. Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, упродовж кількох днів, рівномірно розподіляючи навантаження.
  19. Готуючись до усних уроків, викорис­товуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріал. До них необхідно звертатися, відповідаючи на уроці. Чим краще ти вмієш користуватися картами, схемами, таблицями, тим вищою буде оцінка.
  20. Спробуй у підготовці усних завдань використовувати метод «5 П», розроблений американськими психологами. За даними психологів США, такий метод дає змогу зосере­дити увагу на найважливішому в тексті й сприяє кращому його запам'ятовуванню.
  21. Складай план усної відповіді.
  22. Перевіряй себе.

Пам'ятай

Ми найкраще запам'ятовуємо:

  • те, чим постійно користуємося;
  • те, до чого нам треба буде повернутися (перервані дії);
  • те, що нам потрібно;
  • те, що ми можемо пов'язати з іншими нашими знаннями й уміннями;
  • те, що пов'язано з нашими переживаннями (і приємними, і неприємними).

Метод ключових слів

Ключові слова - найважливіші в кожному абзаці.

Ключове слово має сприяти відтворенню відповідного абзацу. Згадуючи ключові слова, ми одразу згадуємо весь абзац.

Читаючи абзац, вибери для нього одне-два ключових слова. Після вибору ключових слів запиши їх у тій послідовності, яка потрібна для виконання завдання.

До кожного ключового слова постав запитан­ня, що дасть змогу зрозуміти, як воно пов'язане з відповідним розділом тексту. Обміркуй і спробуй зрозуміти цей взаємозв'язок.

З'єднай два сусідніх ключових слова за допо­могою запитань.

Після поєднання кожного ключового слова зі своїм розділом тексту і з наступним ключовим словом утвориться ланцюжок. Запиши цей ланцюжок  і спробуй його вивчити. Перекажи текст спираючись на цей ланцюжок.

Метод 5-П

1-П  - Переглянь текст швидко.

2-П  - Придумай до нього запитання.

3-П  - Познач олівцем найважливіші місця.

4- П  - Перекажи текст.

5- П  - Переглянь текст повторно.

Поради з підвищення самоповаги

Пам’ятай про свої добрі (позитивні) якості, замість того, щоб запам’ятовувати погані. У всьому, що ти робиш, намагайся віднайти добре. Привітай себе з цим успіхом. Постійно згадуй свої успіхи: дуже легко принижувати себе у кожному конкретному випадку. Роби собі приємність, а на залежність не звертай уваги. Пробачай собі помилки. Ти можеш ставитися до них суворо, але все ж ти їх припускаєшся. Визнай свою помилку і адекватно компенсуй втрати. Не перекладай провину на інших-це ознака безсилля, слабкості. Так само не перегни палку, звинувачуючи в усьому себе. Учись любити своє тіло. Дій так, ніби ти найкращий, легкий у спілкуванні, надзвичайно розумний, гідний любові та інших радощів буття, і ти будеш таким. Шукай і приймай допомогу, підтримку і пораду, коли в цьому є потреба. Стався до себе добре. Твоя самоповага ніколи не зросте, якщо ти не будеш ставитися до себе як слід. Пам’ятай: той, хто любить себе, виглядає краще, має прекрасне здоров’я і добре ставиться до інших. Відмовся від переконання, що ти – “безнадійний випадок”, “невдаха”, якого “ ніхто не любить”. Коли ж ти так думаєш, то це може справді статися, оскільки ти сам переконуєш у цьому навколишніх. Учися слухати без оцінок і порівнянь, оскільки це (оцінки і порівняння) – перешкоди у взаємостосунках. Умій сказати “ні”. Інколи ти швидко погоджуєшся зробити те, про що тебе прохають, остерігаючись осуду чи гніву з боку інших людей, аби вони оцінювали тебе позитивно. Відмовляйся від розмов, бажання помститися, скарг, від усіх непотрібних устремлінь, які підривають твою цілісність і особисту силу. Пам’ятай, що ти – недосконалий – і це цілком нормально. Ти – людина, яка може помилятися і виправляти свої помилки. Визнай себе таким, яким ти є – унікальним, оригінальним, людяним. Живи справжнім, і ти матимеш задоволення від життя.


 Ти вважаєш, що недостатньо впевнена в собі людина?

Ось деякі орієнтири впевненості:

1. Я маю право оцінювати свою поведінку, думки та емоції і приймати відповідальність за їхнє ініціювання і наслідки для себе.

2. Я маю право вирішувати, чи відповідальний я за вирішення проблем інших людей.

3. Я маю право змінювати свою думку.

4. Я маю право робити помилки і бути відповідальним за них.

5. Я маю право бути нелогічним у прийнятті рішень.

6. Я маю право говорити, що я чогось не знаю.

7. Я маю право говорити, що я чогось не розумію.

8. Я маю право говорити, що я не маю до цього ніякої справи.

9. Я маю право встановити особисті пріоритети.

10. Я маю право говорити «ні» без почуття провини.

У тебе проблеми у спілкуванні?

Дотримуйся наступних принципів!

Досить часто хлопці й дівчата потрапляють у ситуації, коли їм важко зробити перший крок до знайомства, особливо, із людиною протилежної статі, перший крок до примирення. Усе це може ускладнювати життя. Але при бажанні завжди можна знайти вихід.

Пам'ятай!

  1. Найважливішим є саме перший крок. Тому, якщо ти хочеш познайомитися чи помиритися, йди першим назустріч людині, не чекай і не думай, що це повинна зробити вона.
  2. Посміхайся! Твоя посмішка свідчить про добрі наміри.
  3. Частіше називай ім'я співрозмовника. Для кожного звук власного імені найсолодший і найважливіший звук людської мови.
  4. Проявляй щиру зацікавленість.
  5. Інтонацією, виразом обличчя, позою покажи зацікавленість.
  6. Намагайся знайти цікаву тему для розмови. Розмова «ні про що», про футбол, погоду, фільм теж може дати хороший результат. Важливо те, що контакт уже відбувся.
  7. Налаштовуйся на людину, уважно слухай її. Слухати набагато важче, аніж говорити самому. Уважно спостерігай за іншими, намагайся якомога глибше зрозуміти повідомлення (те, про що говорить інший), запам'ятовуй почуте, перед тим як дати відповідь.
  8. Слова не обов 'язково найважливіші елементи повідомлень. Ми спілкуємося навіть тоді, коли мовчимо.
  9. Будь відкритим, випромінюй тепло, і воно повернеться до тебе.

Безпека в Інтернеті

Ти вже добре знайомий з інтернетом. У тебе напевно є улюблені сайти й віртуальні друзі, ти знаходиш в інтернеті інформацію, що допомагає навчатися й займатися улюбленими справами, спілкуєшся з людьми, що живуть в інших містах, завантажуєш цікаві картинки й музику, граєш у захоплюючі ігри. Проте, пам’ятай: як і в реальному світі, в інтернеті ти можеш зустрітися з загрозами й небезпечними людьми. Тому тобі дуже важливо навчитися уникати небезпек інтернету! Прочитай прості правила безпечного поводження в інтернеті й поділися ними з батьками та друзями.

Як легко відрізнити корисні сайти від марних?

Навчайся оцінювати інформацію! В інтернеті ти можеш знайти безліч найрізноманітнішої інформації. Є цікава й корисна, що знадобіться тобі в навчанні, спілкуванні, зайнятті улюбленими справами й взагалі — у розвитку. Але є й непотрібні тобі сайти — ті, які ти не розумієш, які викликають неприємні відчуття й емоції, або просто — сайти, призначені тільки для дорослих. Тобі потрібно навчитися оцінювати інформацію. Заходячи на новий сайт, насамперед, запитай себе, чи може він допомогти тобі в спілкуванні, навчанні, хобі, підняти настрій? І якщо відповідь — ні, тоді для чого тобі його відвідувати? Найкраще — разом з батьками скласти перелік цікавих та корисних для тебе й всієї родини сайтів і, в основному, відвідувати їх.

Що про тебе, твій будинок та родину не повинні знати сторонні?

Ти — це ти! Ти — особистість із найпершої хвилини свого народження. У тебе є ім’я, прізвище, родина, адреса, улюблені іграшки, мобільний телефон, тощо. Все це — твій особистий простір, твій маленький світ. Деякі люди в інтернеті можуть намагатися проникнути у твій простір. У чатах, ICQ або форумах, «Однокласниках.ру» або інших соціальних мережах ці люди можуть просити тебе детальніше розповісти про себе та свою родину, розпитувати про твій вік або про улюблені місця прогулянок, ким працюють твої батьки, за якою адресою ти мешкаєш, що цікавого й коштовного є в твоєму будинку, коли твої батьки йдуть на роботу. Не впускай у свій світ незнайомців! Адже ти не знаєш, для чого вони хочуть про це довідатися. Навіть якщо людина в інтернеті говорить, що він працює в міліції або старий друг твоїх батьків, нізащо не відповідай йому! Адже ти не можеш перевірити, правду він говорить чи ні. Ти ж не станеш розповідати про себе незнайомим дорослим на вулиці. Користуйся цим же правилом і в інтернеті. А якщо хтось буде занадто наполегливо тебе розпитувати — не спілкуйся більше із цією людиною та розкажи про все батькам.

Як правильно вибрати нік та пароль?

Псевдоніми й паролі! Ти напевно бачив фільми та читав книжки про шляхетних лицарів, що приховували своє ім’я, і хитрих шпигунів, які користувалися паролями. В інтернеті тобі потрібно брати з них приклад. Ніколи не називайся своїм справжнім ім’ям та прізвищем і правильно обирай паролі! Стороннім людям зовсім непотрібно знати як тебе звуть, і в них не повинно бути шансу дістатися до твоєї особистої інформації. Запам’ятай головні правила:

Твій псевдонім, що часто називають ніком, повинен бути таким, щоб ніхто не зміг здогадатися про твій вік, адресу, школу та іншу особисту інформацію;

Твій пароль не повинен бути занадто легким, не варто обирати паролем своє ім’я або рік народження. Краще, нехай це буде щось близьке тобі, але невідоме стороннім. Наприклад, згадай свою улюблену страву, тоді паролем може бути піца або котлети. Ти легко запам’ятаєш такий пароль, а сторонні ніколи його не вгадають;

Ніколи й нікому не повідомляй свій пароль, це твій власний секрет!

 

Що робити, якщо ти зустрів незрозумілий тобі сайт? 

Краще перепитати! В інтернеті ти можеш зустріти інформацію, фотографії або відео, які для тебе будуть не зовсім зрозумілі. В тебе можуть виникати питання, на які ти не можеш знайти відповідь. Обов’язково поговори зі своїми батьками та задай їм свої питання. Буває, що з батьками поговорити не виходить, тоді запитай у старших родичів, учителя або іншого близького й авторитетного для тебе дорослого.

Що робити, якщо хтось намагається залякати тебе в Інтернеті?

Не бійся! Іноді ти можеш зустріти в інтернеті щось, що може тебе налякати. Наприклад, тобі можуть погрожувати інші люди, або на сайтах можуть бути жорстокі фотографії й відео. Не лякайся! Просто є люди, які так розважаються — лякаючи інших. Пам’ятай, це просто інформація, яку ти можеш легко викинути з голови. А якщо не виходить — поділися своїм страхом з батьками, адже будь-які складності легше переборювати разом.

Чому не варто завантажувати з невідомих сайтів?

Завантажуй обережно! У мобільному інтернеті ти можеш знайти безліч корисних, кумедних або просто цікавих роликів, ігор, музики або фотографій. Багато що з них ти можеш легко скачати на свій мобільний телефон або комп’ютер. Проте будь обережним, ніколи нічого не завантажуй з невідомих тобі сайтів. По-перше, там може виявитися зовсім не те, що ти хотів отримати. А по-друге, разом із цікавим роликом ти можеш скачати й вірус, який пошкодить твій телефон або комп’ютер.

Що ховається за «безпрограшними» лотереями?

Безкоштовний сир. Є таке прислів’я: «Безкоштовний сир буває тільки в мишоловці». Вона означає, що якщо тобі пропонують взяти участь в «безпрограшній акції» або виграти в азартній грі, тебе намагаються обдурити. Наприклад, для участі в акції тебе попросять відправити SMS-ку, «забувши» сказати, що вона коштує великих грошей, а в азартних іграх на тебе будуть чекати хитрі й досвідчені супротивники. Не звертай уваги на яскраву рекламу й привабливі пропозиції. І звичайно, ніколи не погоджуйся, якщо тобі пропонують особисто приїхати кудись щоб забрати приз, або — дати свою домашню адресу, щоб тобі його принесли або надіслали.

Чому важливо спілкуватися з реальними й віртуальними друзями?

Більше спілкуйся! Намагайся побільше спілкуватися зі своїми однолітками в інтернеті, і в реальному житті. Запишися за допомогою батьків у цікавий тобі гурток або спортивну секцію. Розмовляй і грай з однокласниками на перервах та з однолітками у дворі. Спілкуйся в чатах і на форумах по зацікавленням. Дуже важливо, щоб ти розвивався гармонійно та умів будувати відносини із самими різними людьми у реальному світі, і в інтернеті! Це обов’язково стане тобі у пригоді в майбутньому, уміння спілкуватися потрібно для більшості сучасних професій.

Що можна робити за допомогою інтернету?

Стань справжнім знавцем! Дуже приємно відчувати себе справжнім знавцем інтернету, комп’ютерних програм, мобільного телефону. Дізнавайся більше про можливості інтернету та різних програм, особливо — програм, які допоможуть зробити твій інтернет більш безпечним — антивірусах, спам-фільтрах. Попроси батьків розповісти тобі все, що вони про це знають, і сам шукай інформацію з цієї теми. Повір, чим більше ти знаєш і вмієш, тим більше цікавих можливостей інтернету ти зможеш використовувати: малювати власні мультфільми, писати музику, створювати свої сайти й багато чого іншого.

Чому важливо зберігати довірливі відносини в родині?

Дружи зі своїми батьками! Часто тобі може здаватися, що батьки нічого не розуміють у твоїх захопленнях, що їм не цікаво те, чим ти займаєшся. Але не закривайся від батьків! Краще постарайся зробити їх своїми друзями. Обов’язково радься з ними по складних питаннях, розповідай про те, що нового ти довідався в інтернеті, що тобі сподобалося, а що — навпаки, викликало переляк або інші неприємні емоції. Пам’ятай, батьки люблять тебе й хочуть, щоб у тебе все було добре. Крім того, у них значно більше досвіду спілкування з різними людьми, яким вони можуть із тобою поділитися.

Як порозумітися з вчителем: 5 важливих заповідей:
За шкільне життя ти зустрінеш чимало вчителів, і всі вони будуть дуже різними. Одних ти будеш поважати і любити за їх знання, справедливість і доброзичливість, інші будуть здаватися тобі занудами і злюками.
Саме від вчителів залежить, чи ти будеш йти на уроки з радістю або ж через силу, немов на каторгу. Тому відносини з викладачами краще не псувати. Тобі не потрібно ставати "зубрілкою" і занудою, щоб сподобатися вчителеві. Зазвичай таких учнів викладачі не дуже шанують, бо "зубрилки" далі підручника нічого не бачать, і з ними просто нудно.
Яке враження ти справляєш на свою вчительку? Якщо добре, то вона буде ставитися до тебе відповідно.

Щоб якнайкраще зарекомендувати себе в очах вчителя, дотримуйся наступних правил:
1. Не відволікайся на уроці.
Неприпустимо розмовляти з сусідом по парті або читати журнал в той час, коли вчителька пояснює нову тему. Вона може розцінити таку поведінку як неповагу. Якщо ти потім будеш нарікати, що нічого не зрозумів(а) з нового матеріалу, вчитель завжди може відповісти: "А не треба було займатися сторонніми справами на уроці!" Після цього підходити до неї з проханням про допомогу, м'яко кажучи, незручно. І складна тема ризикує залишитися для тебе незбагненною. А не вникнеш у неї, не зрозумієш і все інше.
Пам'ятай, що ти ходиш в школу не розважатися, а отримувати знання. Твоє серйозне ставлення до навчання переконає вчительку, що ти не легковажний дитина, а відповідальний учень, який прагне до знань.
2. Не потрібно боятися зайвий раз звернутися за допомогою до вчителя, якщо ти щось не зрозумів(а) з її пояснень.
Але спочатку спробуй розібратися сам(а), адже запам'ятати власне відкриття набагато простіше, ніж слова вчителя. якщо ти не зрозумів(а) тему в цілому, можливо, розібратися в ній тобі допоможуть практичні вправи. Почитай ще раз правило і спробуй сам(а) виконати завдання. Можеш саме на цьому етапі вдатися до допомоги вчительки. На конкретному прикладі новий матеріал стане зрозуміліше.
Не варто вимагати, щоб вона займалася виключно з тобою на уроці, адже ти не один(одна) у класі, краще підійти до вчительки після уроку і попроси пояснити те, що тобі незрозуміло.
Вчитель - не міліціонер, який тільки й думає, як би піймати тебе на який-небудь помилки і суворо покарати, і нема чого боятися зайвий раз звернутися до нього за допомогою. Твій інтерес до навчання і твої хороші оцінки є для викладача найкращою нагородою - це означає, що його зусилля вкласти в учнів знання не пропали даром.
3. Не обманюй довіру.
Наприклад, уяви таку ситуацію: ти звернувся(лась) до вчительки з проханням пояснити важке правило або складну задачу. Вона погодилася допомогти тобі, але тільки не на перерві, а після уроків. Але після того як пролунав дзвінок з останнього уроку, ти зрозумів(а), що затримуватися в школі тобі страшенно не хочеться, до того ж скоро по телевізору почнуться мультики, і, злившись з натовпом хлопців, непомітно выскальзываешь з класу. Не чекай, що після цього випадку вчителька буде добре до тебе ставитися, адже вона погодилася пожертвувати своїм особистим часом, щоб допомогти тобі, а ти навіть не попередивши її, втік(а) додому.
Коли ти наступного разу звернешся до неї за допомогою, вона швидше за все скаже, що у неї немає часу займатися з тобою індивідуально. Раз обдуривши вчительку, ти ризикуєш надовго зіпсувати з нею стосунки.
Ще буває, що деякі хлопці, не вивчивши урок, вигадують у виправдання своєї ліні різні поважні причини: то у них боліла голова, то пожежа в квартирі був, то потоп, то інопланетяни приземлилися на балконі. Не варто зловживати добротою улюбленої вчительки: обман рано чи пізно розкриється, і довіра буде втрачено. І навіть якщо потім ти будеш говорити правду, тобі не повірять.
4. Поводься так, як годиться в школі.
Не зривай занять і не побіжи з уроків. Вчителька може розцінити це як оголошення війни, і тоді тримайся!
Деякі погані вчинки учнів викладачка може прийняти на свій рахунок. Вона не здогадається, що ти не залишилася почергувати з-за улюблених мультиків по телевізору, а подумає, що її слова не мають значення для тебе. Це ускладнить твою шкільне життя. 5. Зрозумій, що вчитель - теж людина.
Іноді тобі слід згадати, що вчителька - теж чия-небудь мама чи бабуся, і в її житті теж може бути багато труднощів і проблем. І хоча вона терпляча і сильна, не варто приносити їй зайві неприємності. Не поводься на уроках так, як ніби спеціально відчуваєш її терпіння. Постався з розумінням до її важкій роботі.
Уяви, що у вчительки теж може боліти голова: як, наприклад, у твоєї мами. Але вона не може скасувати з-за цього урок, а тут ще ти шумиш і порушуєш дисципліну. Своїм неналежною поведінкою ти ризикуєш викликати гнів і невдоволення вчительки, яка в даний момент і без твого втручання відчуває себе не дуже добре. У деяких випадках дуже важливо не нариватися на грубість і розуміти вчительку як близької людини.

-->