Професійно-технічне училище №32
Понедельник, 21.09.2020, 07:30
Меню сайту

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Сентябрь 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Архів записів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 68

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Міні-чат

Корисні посилання
 
 
 
 
 
 

Оператор комп'ютерного набору 
Поява професії оператор комп’ютерного набору припадає на 1946 рік, коли у світ з’явилась перша електронно-обчислювальна машина (у США). Поява нової техніки вимагала, професіоналів, які б могли б освоїти чудо-машину, що давала змогу обробляти дуже швидко цифрову та текстову інформацію. На той час оператор ПК – це була досвідчена людина, яка повинна мати вищу освіту, добре володіти математичними знаннями та гарно розбиратися у техніці та електроніці. На сьогодні оператором ПК може стати будь хто, хто хоч трохи має уяву про комп’ютер.

У наш час бурхливого росту інформаційних технологій виникає потреба у великій кількості людей, з уміннями і знаннями роботи на комп’ютерній техніці. Ці вміння і знання значно підвищують культуру праці, її продуктивність у багатьох сферах діяльності людини. Здобуття даної професії передбачає оволодіння базовими поняттями з курсу економіки та діловодства, з ефективним використанням сучасної комп’ютерної техніки та оргтехніки для розв’язування конкретних практичних завдань. До теоретичної бази знань відносяться: уявлення про інформацію та її властивості, інформаційні процеси та інформаційні системи, принципи будови комп’ютера, використання прикладного програмного забезпечення загального та спеціального призначення для розв’язування задач. До практичних навичок відносяться: навички роботи з офісною технікою, прикладним програмним забезпеченням загального та спеціального призначення, реалізація дій з використанням операційної системи WINDOWS та операційних оболонок. Оператори комп’ютерного набору працюють з офісною технікою, тобто робоче місце працівників даної професії влаштовується в окремому кабінеті згідно до санітарних вимог. Спецодягу та інших засобів захисту працівник не потребує, крім випадків, пов’язаних з специфічними умовами виробництва. У наш час оператори комп’ютерного набору можуть працевлаштуватися майже у всіх галузях діяльності, де застосовується комп’ютерна техніка. Оператор має бути врівноваженим, самостійним, акуратним, зібраним, мати творчий підхід до справи. Перспективи розвитку оператора комп’ютерного набору пов’язані з темпами впровадження сучасних інформаційних технологій у всі галузі людської діяльності.



Випускник професійно - технічного училища 

№ 32 професія "Оператор комп'ютерного 

набору" І категорія

Знає:

  • правила експлуатації комп'ютерної техніки та систем зв'язку;
  • технологію опрацювання даних, робочі інструкції, програмне забезпечення, що використовується; 
  • послідовність виконання операцій у комп’ютерних системах (мережах); 
  • стандарти уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації; 
  • діловодство; 
  • правила орфографії та пунктуації; 
  • технічні вимоги до магнітних дисків, паперу, витратних матеріалів для принтера; 
  • основи організації праці; 
  • основи законодавства про працю; 
  • правила захисту інформації.

Вміє: 

  • виконувати операції з базами даних, на комп’ютерному устаткуванні (введення, опрацювання, накопичення, систематизація та виведення інформації) відповідно до затверджених процедур та інструкцій з використанням периферійного обладнання, систем передавання (приймання) даних; 
  • готувати до роботи устаткування; 
  • магнітні диски, стрічки, картки, папір; 
  • працювати в текстовому редакторі з введенням тексту та його редагуванням; 
  • оперувати з файлами, записувати текст на дискету або переносити на папір за допомогою друкувальних пристроїв; 
  • виконувати інші операції технологічного процесу опрацювання інформації (приймати і контролювати вхідні дані, готувати, виводити та передавати вихідні тощо); 
  • керувати режимами роботи периферійного обладнання згідно із робочими завданнями (підготовка текстів і графічних документів, розрахунків таблиць, переліків, списків тощо); своєчасно застосовувати коригувальні дії в разі появи недоліків у роботі устаткування; доповідати відповідальному працівникові про виявлені відхилення від установлених норм функціонування комп’ютерного устаткування; 
  • здійснювати передавання (приймання) інформації по мережах відповідно до вимог програмного забезпечення; 
  • постійно вдосконалювати уміння та навички роботи з клавіатурою. У разі необхідності виконувати обов’язки секретаря керівника (організації, підприємства, установи), вести діловодство.
  • виконувати роботи в текстовому редакторі з введенням 10-пальцевим методом текстів, які містять спеціальну термінологію, формули, інші абетки тощо.

Касир (в організації, установі, на підприємстві)

         Посада касира - одна із найпоширеніших. Вона є на більшості підприємств, організацій та установ. Касир здійснює прийом, облік, видачу та зберігання грошових коштів і цінних паперів, забезбечує їх збереження, оформляє документи та отримує грошові кошти в установах банку, веде касову книгу на основі прибуткових і витратних документів.
         Усі касові операції оформляються особливими первинними документами: прибутковими, видатковими касовими ордерами, платіжними відомостями, рахунками і т.д. У багатьох випадках обов'язки касира не обмежуються веденням касових готівкових операцій. Їм нерідко доручать передавати до банку або отримувати розрахунково - платіжні документи. Тому досвідчені касири добре знайомі з правилами ведення не тільки касових, а й банківських операцій, у тому числі з правилами оформлення безготівкових розрахунків.
Фахівець повинен відповідати наступним індивідуально - психологічним особливостям касира:
  • здатність зберігати витримку у будь - якій ситуації;
  • стійка увага;
  • добра довгострокова й короткочасна оперативна пам'ять;
  • арифметичні здібності;
  • чітка дикція;
  • спостережливість, чіткість і акуратність;
  • чесність, товаристкість.
Випускник професійно - технічного училища 

№ 32 професія "Касир"(в організації, установі, на підприємстві)

         Знає:

  • правила документообігу і технологію оброблення облікової інформації на підприємстві;
  • нормативно-правові акти щодо ведення касових операцій, обліку цінних паперів; 
  • правила експлуатації обчислювальної техніки.

Вміє: 

  • Здійснювати операції, пов’язані з прийманням та видаванням готівкових грошових коштів через касу підприємства;
  • зберігати всі прийняті цінності;
  • одержувати в установах банку готівку, робити записи в касовій книзі операцій одержання і видавання готівки за кожним прибутковим касовим ордером і видатковим документом в день їх надходження або видавання;
  • перевіряти наявність і достовірність підпису головного бухгалтера, а на видаткових документах — дозвільного напису керівника або уповноважених ним осіб, наявність всіх інших реквізитів на прибуткових касових ордерах та видаткових документах, а також зазначених у цих документах додатків (заяви, накладні, рахунки, довідки та ін.);
  • підписувати прибуткові касові ордери та видаткові документи відразу після одержання або видавання за ними готівки, а на доданих до них документах ставить штамп «Сплачено». Видає квитанцію особі, яка здала готівку в касу.
  • ставити штамп «Депоновано» або робить відповідний запис у платіжній відомості біля прізвищ осіб, яким не здійснено в установлений термін виплати, пов’язані з оплатою праці; 
  • складати реєстр депонованих сум, у платіжній відомості вказує фактично виплачену суму і суму, яка підлягає депонуванню, звіряє ці суми із загальним підсумком за платіжною відомістю та ставить свій підпис. 
  • виписувати видатковий касовий ордер на фактично видану за платіжною відомістю суму, передавати його для реєстрації;
  • щоденно в кінці робочого дня виводить залишок грошових коштів у касі підприємства та передає в бухгалтерію підприємства звіт касира (копію записів у касовій книзі) разом з прибутковими касовими ордерами і видатковими документами під підпис особи, яка здійснює контроль за веденням касових операцій;
  • виконує інші обов’язки стосовно збереження в касі грошових документів, цінних паперів тощо.

Працюють касири в різних за розміром організаціях, на підприємствах, в установах усіх форм власності. Навички спілкування з людьми, широкий кругозір, толерантність, знання права, економіки, бухгалтерського обліку, психології надають широкі можливості для професійного зростання та подальшої кар'єри


-->