Професійно-технічне училище №32
Вторник, 19.03.2024, 12:14
Меню сайту

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Март 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архів записів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 74

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Міні-чат

Корисні посилання
 
 
 
 
 
 
       


Варіанти моделей систематичного дослідження

На уроках виробничого навчання для розвитку технічної творчості доцільно використовувати моделі навчання як дослідження. Розглянемо деякі з цих моделей (за Бейєром, Фентоном та Гоулсоном), які детально описані М. Кларіним[28. c.14].

Дослідницька модель за Бейєром:

1.     Визначення проблеми.

1.1.                        Усвідомлення існування проблеми.

1.2.                        Усвідомлення її значення.

1.3.                        Зміна проблеми у такий стан, коли вона піддається вирішенню.

2.     Вироблення можливих відповідей.

2.1.                        Вивчення і класифікація даних.

2.2.                        Пошук взаємозв'язків і побудова логічних висновків.

2.3.                        Висунення гіпотез.

3.     Перевірка передбачуваної відповіді.

3.1.                        Збір даних.

3.2.                        Організація даних.

3.3.                        Аналіз даних.

4.     Формулювання висновків.

5.     Застосування висновків[28. c.14].

Дослідницька модель за Фентоном:

1.     Бачення проблеми на основі існуючих даних.

2.     Формулювання гіпотез.

3.     Розуміння логічних наслідків гіпотез.

4.     Збір даних з метою перевірки гіпотез.

5.     Аналіз, оцінка та інтерпретація даних.

6.     Оцінка гіпотез на основі існуючих даних.

7.     Формулювання узагальнення або висновку [28. c.14].

Дослідницька модель за Гоулсоном (модель трьох питань):

Стосовно до поточних подій:

1.     Що відбулося?

2.     Чому це відбулося?

3.     Які можливі наслідки?

Усі наведені М. Кларіним моделі мають низку загальних дослідницьких процедур:

-       виявлення проблеми;

-       формулювання проблеми;

-       прояснення незрозумілих питань;

-       формулювання гіпотези;

-       планування і розробка навчальних дій;

-       збір відомостей;

-       аналіз і синтез зібраних даних:

-       зіставлення відомостей і висновків;

-       підготовка і оформлення повідомлень;

-       виступ з підготовленим повідомленням;

-       переосмислення результатів у процесі відповіді на питання;

-       перевірка гіпотез;

-       формулювання узагальнень;

-       формулювання висновків.

Впродовж навчального процесу викладач спонукає учнів до дослідження, доброзичливо, із зацікавленням він реагує на всі висловлювання ідей,створює атмосферу пізнавального пошуку. Тому ці моделі представляють собою не новий засіб викладання, а засіб навчання, який формує важливі пізнавальні вміння, які так само потрібні для розвитку дитини, як читання та арифметика.


-->