Словник викладача ХХІ сторіччя
"Сучасні освітні технології"
1. СОТ (сучасні освітні технології) набір методів та інструментів, які використовуються в навчальному процесі.
2. E-learning (цифрова освіта) Електронне навчання (Е-навчання)- це система навчання за допомогою інформаційних та електронних технологій.
3. Навчання off - line Оффлайн-навчання - це метод отримання нових знань в аудиторії під час безпосереднього
спілкування викладача та учня.
4. Навчання оn - line Онлайн-навчання - це метод отримання нових знань за допомогою Інтернету в режимі реального
часу. Комунікація між учасниками процесу відбувається за допомогою комп'ютера.
5. MOOC– масові відкриті
онлайн-курси, які через відеолекції транслюють знання величезній
кількості людей.
6. Змішане навчання (blended
learning) - це методика
формальної освіти, згідно з якою учень засвоює одну частину матеріалу онлайн,
частково самостійно керуючи своїм часом, місцем, шляхом і темпом навчання, а
іншу частину матеріалу вивчає у класі.
7. Перевернуте навчання - це метод навчання, при якому вся
теоретична і лекційна програма вивчається вдома, а в класі з учителем детально
розбираються завдання і вправи по темі.
8. Дистанційне навчання (ДН) — це форма навчання з використанням комп’ютерних і телекомунiкацiйних
технологiй, якi забезпечують iнтерактивну взаємодiю викладачiв та студентiв на
рiзних етапах навчання i самостiйну роботу з матерiалами iнформацiйної мережi.
9. Синхронне навчання - це процес взаємодії учнів з викладачем в режимі реального часу.
10. Асинхронне навчання - метод навчання, в процесі якого контакт між викладачем та учнем
здійснюється з затримкою в часі.
11. Адаптивне навчання - це навчальна модель, яка використовує техніку і нові технології для
потреб учнів в якості «інтерактивних навчальних пристроїв».
12. Інклюзивне навчання - навчання учнів із особливими потребами шляхом включення їх в загальне
освітнє середовище за місцем їхнього проживання.
13. Інтерактивні освітні
технології Передбачають
активну взаємодію всіх учасників процесу навчання,їх здатність до діалогу з
будь-чим (комп’ютером) або з будь- ким (людиною).
14. Різнорівневе (диференційоване) навчання Організація навчально-виховного процесу з урахуванням типових
індивідуальних особливостей учнів.
15. Проблемне навчання розуміють
навчально-пізнавальну діяльність учнів із засвоєння знань та
способів діяльності на основі створення й розв’язування проблемних ситуацій.
16. Технологія навчання в
співпраці . Ця технологія базується на ідеї взаємного навчання,
при організації якого учні беруть на себе не тільки індивідуальну, але й
колективну відповідальність за вирішення навчальних задач.
17. Проектне навчання . Суть методу полягає в тому, що
учні виконують навчальні проекти, під якими слід розуміти самостійно розроблені
та подані результати роботи над проблемою (від ідеї до її втілення) і виконані
під контролем та з консультуванням вчителя.
18. Ігрові технології навчання .
Впровадження
активних форм і методів навчання, серед яких провідне місце займають навчальні
ігри.
19. Гейміфікація навчання- це використання ігрових практик та механізмів для створення такого
освітнього середовища, учасники якого спостерігають за власним прогресом,
змагаються один з одним, допомагають один одному і мотивують один одного.
20. Веб-квест - проект з використанням інтернет-ресурсів.
21. Case Study . Кейс-метод є
інтерактивним методом навчання, який дає змогу наблизити процес
навчання до реальної практичної діяльності. Суть методу полягає у використанні
конкретних випадків (ситуацій, історій, тексти яких називаються «кейсом») для
спільного аналізу, обговорення або вироблення рішень учнями з певного розділу
дисципліни.
22. Мобільне навчання (Bring your own devices ). BYOD - це метод навчання, при якому на заняттях активно
використовуються смартфони, ноутбуки, планшети.
23. Бріколаж в освіті - це використання для навчання всього, що завгодно, крім спеціально
створених інструментів (на кшталт підручників).