Варіанти моделей
систематичного дослідження
На уроках виробничого навчання для
розвитку технічної творчості доцільно використовувати моделі навчання як
дослідження. Розглянемо деякі з цих моделей (за Бейєром, Фентоном та
Гоулсоном), які детально описані М. Кларіним[28. c.14].
Дослідницька модель за
Бейєром:
1.     Визначення проблеми.
1.1.                        Усвідомлення існування
проблеми.
1.2.                        Усвідомлення її
значення.
1.3.                        Зміна проблеми у такий
стан, коли вона піддається вирішенню.
2.     Вироблення можливих відповідей.
2.1.                        Вивчення і класифікація
даних.
2.2.                        Пошук взаємозв'язків і
побудова логічних висновків.
2.3.                        Висунення гіпотез.
3.     Перевірка передбачуваної відповіді.
3.1.                        Збір даних.
3.2.                        Організація даних.
3.3.                        Аналіз даних.
4.     Формулювання висновків.
5.     Застосування висновків[28. c.14].
Дослідницька модель за
Фентоном:
1.     Бачення проблеми на основі існуючих даних.
2.     Формулювання гіпотез.
3.     Розуміння логічних наслідків гіпотез.
4.     Збір даних з метою перевірки гіпотез.
5.     Аналіз, оцінка та інтерпретація даних.
6.     Оцінка гіпотез на основі існуючих даних.
7.     Формулювання узагальнення або висновку
[28. c.14].
Дослідницька модель за Гоулсоном (модель трьох питань):
Стосовно до поточних подій:
1.     Що відбулося?
2.     Чому це відбулося?
3.     Які можливі наслідки?
Усі наведені М. Кларіним моделі мають низку загальних дослідницьких
процедур:
-       виявлення проблеми;
-       формулювання проблеми;
-       прояснення незрозумілих питань;
-       формулювання гіпотези;
-       планування і розробка навчальних дій;
-       збір відомостей;
-       аналіз і синтез зібраних даних:
-       зіставлення відомостей і висновків;
-       підготовка і оформлення повідомлень;
-       виступ з підготовленим повідомленням;
-       переосмислення результатів у процесі
відповіді на питання;
-       перевірка гіпотез;
-       формулювання узагальнень;
-       формулювання висновків.










 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 


